Narrow your search
Listing 1 - 6 of 6
Sort by
Remaking a world : violence, social suffering, and recovery
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 0520223306 0520223292 9780520223295 9780520223301 Year: 2001 Publisher: Berkeley University of California Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Remaking a World completes a triptych of volumes on social suffering, violence, and recovery. Social Suffering, the first volume, deals with sources and major forms of social adversity, with an emphasis on political violence. The second, Violence and Subjectivity, contains graphic accounts of how collective experience of violence can alter individual subjectivity. This third volume explores the ways communities "cope" with - endure, work through, break apart under, transcend - traumatic and other more insidious forms of violence, addressing the effects of violence at the level of local worlds, interpersonal relations, and individual lives. The authors highlight the complex relationship between recognition of suffering in the public sphere and experienced suffering in people's everyday lives. Rich in local detail, the book's comparative ethnographies bring out both the recalcitrance of tragedy and the meaning of healing in attempts to remake the world.

Konkurrenz und ihre Gesichter in der Kunst : Wettbewerb, Kreativität und ihre Wirkungen
Authors: ---
ISBN: 3050042303 305004991X 9783050042305 Year: 2006 Publisher: Berlin Akademie Verlag

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Konkurrenz ist allgegenwärtig, auch in der Kunst. Die verschiedenen Spielarten von Konkurrenz, vom freundschaftlichen Kräftemessen bis zum Verdrängungswettbewerb, sind der spannende Gegenstand der Fallstudien in diesem Buch. Deren Lektüre schärft die Sichtweise für so manches bekannte Werk, indem es unter dem Blickwinkel von Konkurrenz neu interpretiert wird. Die Gründe für Motivwahl und Motivgeschichte, Stilbildung sowie Paradigmenwechsel werden unter diesem Aspekt sehr viel klarer erkannt. Auch die Steuerung von Geschmack, die Mechanismen von Ausstellungen, staatlichem Kunstbetrieb und Kunstmarkt gehören dazu, und nicht zuletzt das Verhindern von Konkurrenz.


Book
Het Dilbert principe. Vergaderingen, chefs, managementcuriosa en andere rariteiten op kantoor
Author:
ISBN: 9020931016 9026967756 Year: 1997 Publisher: Tielt Lannoo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In een wereld vol marketingstrategieën, reorganisaties en mee¬denkende secretaresses heeft Dilbert zich ontwikkeld tot de spreek¬buis van het kantoorpersoneel. Miljoenen witteboordenmedewerkers hangen de strips van Scott Adams aan de muur, vooral omdat het daar vastnagelen van de baas in eigen persoon wat te ver gaat.Nadat hij zeventien jaar lang de geneugten proefde van een werkplek voor zichzelf en vele duizenden e-mails van anderen, die zijn 'afgeslankt', 'gereorganiseerd', 'verplat' of overgeplaatst naar 'kwaliteitsteams' beperkt Scott Adams zich niet langer tot zijn klein¬schalige strip. In een onomwonden poging zichzelf een fors stuk toe te bedelen van de taart die de markt van bedrijfsboeken tegenwoordig vormt, presenteert hij Het Dilbert-Principe. In 26 uitdagende, rijk geïllustreerde hoofdstukken onthult Scott Adams de geheimen van het management in het bedrijfsleven. (Bron: covertekst)


Book
De kracht van human resources in de onderneming : modellen voor een geïntegreerde HRM-aanpak
Author:
ISBN: 903344383X Year: 2000 Publisher: Leuven : Acco,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Door het human resources beleid te integreren in het algemene bedrijfsbeleid, kan men de kracht van human resources management ten volle benutten. De human resources manager moet aantonen dat zijn activiteiten een competitief voordeel creëren voor de onderneming. Daarbij is inzicht in de onderneming, haar doelstellingen en strategie van primordiaal belang. Ook technische bekwaamheid is nodig om het HR-activiteiten te kunnen koppelen aan de bedrijfsstrategie. Daarenboven met de HR-manager de motor zijn in de dynamiek van veranderingen, die essentieel is voor de toekomst van de onderneming. De auteur analyseert bestaande en nieuwe modellen om te komen tot een werkbare, praktische aanpak van HRM als krachtige bedrijfsstrategie.

Keywords

Personnel management --- Administration du personnel --- Bedrijfsorganisatie --- Corporations -- Personnel management --- Direction du personnel --- Employment management --- Entreprises -- Personnel -- Direction --- Gestion des ressources humaines --- Gestion du personnel --- H.R.M. --- HRM --- Human resource management --- Human resources management --- Manpower utilization --- Organisation des entreprises --- Personeelsbeheer --- Personeelsbeleid --- Personeelsmanagement --- Personnel -- Administration --- Personnel -- Direction --- Personnel -- Gestion --- Personnel administration --- Ressources humaines -- Gestion --- Ressources humaines [Gestion des ] --- Personnel Management --- personeelsbeleid --- bedrijfsstrategie --- Academic collection --- #SBIB:316.334.2A553 --- #SBIB:35H2101 --- human resource --- Organisation en apprentissage Lerende organisatie --- Fonctions Functies --- Service du personnel Personeelsdienst --- Gestion des compétences Competentiemanagement --- Compétences Bevoegdheden --- Gestion des ressources humaines Personeelsbeleid --- Organisation Organisatie --- Changement Verandering --- Personeelsbeleid 658.3 --- 331.3 --- 658.3 --- human resources management --- AA / International- internationaal --- 650 --- 658.334 --- competenties --- organisatieleer --- organisaties, verandering --- 65 --- Personeelsbeleid en loonbeleid, functieclassificaties --- Personeelsmanagement bij de overheid: algemene werken --- Personeelsbeleid. Human resources management. Strategisch HRM --- Personnel. Human factor. Human relations (Staff relations. Personal or interpersonal relations). Working atmosphere --- Theorieën en grondbeginselen. Management. --- Beroepsvorming en -oriëntatie. Menselijke investeringen. Menselijk kapitaal. --- Management --- Arbeids- en organisatiepsychologie --- personeelsbeleid en -opleiding --- personeelsbeleid en -opleiding. --- 658.3 Personnel. Human factor. Human relations (Staff relations. Personal or interpersonal relations). Working atmosphere --- Personeelsbeleid en -opleiding. --- Theorieën en grondbeginselen. Management --- Beroepsvorming en -oriëntatie. Menselijke investeringen. Menselijk kapitaal

Listing 1 - 6 of 6
Sort by